Julefrid i juletid



Världens vanligaste jultankar?

Det ska vara snö på julafton
Det är för mycket snö
Det är okej om det snöar, bara det inte slaskar
Det är för kallt
Det är för mörkt. Snön hade i alla fall lyst upp.
De (SJ/storstäderna/södra Sverige) blir lika överraskade varje år över att det snöar
Julen är bara en massa stress och köphysteri
Folk blir som tokiga
Folk köper bara en massa skräp
Julen bidrar till miljöförstöringen
Julen är för kommersiell
Det borde inte slås försäljningsrekord år efter år
Det borde inte vara rea redan på juldagarna
Julen är speciell
Julen ska vara fridfull
Julen måste bli lyckad
Människor borde vara snälla på julen
Människor borde inte bråka på julen
Det var alltid bråk på jularna
Jag måste vara glad när det är jul, jag får inte vara ledsen
Julen kommer aldrig bli den samma utan _______
Julen påminner mig om när _______ gick bort
Folk borde inte dricka på julen
Mina föräldrar drack på julen
På julen ska man stanna hemma med familjen
Folk bryr sig bara om sina egna familjer
Jag borde vara med min familj på julen
De blir sura om jag inte kommer
Julen är barnens högtid
Många sitter ensamma under julen
Självmorden ökar i juletid
Människor bryr sig om hemlösa bara på julen
Jag har ingen att fira jul med
Man måste fira jul
Jag måste köpa julklapp till _______
Jag måste köpa det _______ har önskat sig
Vi måste fira jul med _______
Vi måste åka till _______ på julen
Jag vill inte möta _______
Jag står inte ut med _______
Jag kommer behöva redogöra för mitt liv
Om jag inte ger barnen julklappar blir de traumatiserade
Barn får för mycket saker nuförtiden
Barnen uppskattar inte det de får
Jag får inte vara med mina barn på julen i år
Alla har kul på julfesten utom jag
Alla blir bjudna på glöggfest utom jag
Alla har en bra jul utom jag/vi
Jag kommer gå upp i vikt
Det är för mycket mat och frosseri
Det ska vara en äkta gran
Ingen vet längre vad julen står för
Julen är bara en massa jobb
Julen är bara en massa krav och måsten
Hela huset måste julstädas
_______ måste finnas på julbordet
Det ska vara hemlagat
Det blir ingen riktig jul utan _______
Jag måste skicka julkort till den som skickade till mig
Jag får inte tillräckligt med julkort
Hon/han borde inte ha gett mig en/ett _______ i julklapp
Han/hon borde ha gett mig en julklapp
De borde inte byta julklappen jag gav dem
Jag får inte byta julklappen jag fick
Man får inte ge vidare något man fått till någon annan
Tomten finns inte


The Work av Byron Katie
LovingLiving.se



* Every moment a gift: are you unwrapping yours now, and now, and now ......?

* Unwrap your mind, or you'll remain a hidden gift.

* A lump of coal? Thank you, I needed that.

* Inquiry: the gift of unceasing discovery and joy.

~ Byron Katie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar